Så hanterar ni ändringar av uppgifter i utbildningsplanen
Publicerad 3 maj 2023
Efter myndighetens nya rättsliga tolkning har arbetet med ändringar i utbildningsplanen förändrats från den 1 maj 2023. Den 2 maj driftsattes utveckling för detta på Mina sidor, vilket påverkar hur ni som utbildningsanordnare arbetar med en beviljad YH-utbildning på tjänstewebben där ni inte längre kan administrera utbildningsplanen som tidigare. Myndigheten har även skapat underlag för dokumentation av ändringarna.
Mer information om vilka ändringar som kan utföras och hur samt hur de ska dokumenteras finns på sidan Utbildningsplan, kursplaner och betyg.
Ni kan framgent redigera kurser och undervisning på engelska på Mina sidor. Ni som anordnare ansvarar för uppdateringen och myndigheten kommer inte att behandla dessa ändringar. Ändring av namn, studieform och -takt ansöker ni som tidigare om via blankett som ni hittar under Hjälp & information på Mina sidor. Ändringar och avvikelser ska behandlas i ledningsgruppen och dokumenteras. Ett formulär för detta finns under Mallar på sidan Hjälp och information på Mina sidor och bör användas vid eventuella ändringar.